.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
75 درصد مازندران روي گسل زلزله

مدير كل بازسازي و حوادث غيرمترقبه مازندران گفت: بيش از 75 درصد مساحت استان بر روي گسل زلزله و يا در حوالي گسل زلزله قرار دارند. 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس از ساري، بهزاد پورمحمد امروز به مناسبت روز ملي ايمني در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي در محل استانداري مازندران افزود: استان مازندران در ناحيه شمالي بخش مياني كمربند كوه‌هاي آلپ هيماليا قرار دارد كه كوه‌هاي به شدت جوان و خرد شده البرز در جنوب استان و رسوبات جوان حاشيه جنوبي خزر سراسر استان را پوشانده است.
وي با تاكيد بر قرارگرفتن استان مازندران در گسل زلزله خاطر نشان كرد: اين امر باعث شده است در طول تاريخ زمين لرزه هاي كوچك و بزرگ هر چند وقت يك بار استان مازندران را تكان داده و اثرات ناشي از آن نمايان مي شود.
مدير كل حوادث غير مترقبه مازندران گفت: در حال حاضر با توجه به وضعيت موجود ساخت و سازها كه عموماً امكان قديمي را در برمي‌گيرند، مناطق روستائي تحت تاثير زلزله‌هاي بالاي 4 ريشتر و مناطق شهري نيز تحت تاثير زلزله هاي بالاي 5 ريشتر قرار دارند.
پورمحمد اضافه كرد: روند ساخت و سازها در استان مازندران به گونه‌اي است كه عمر مفيد متوسط سازه‌ها و واحدهاي مسكوني از 30 سال به 45 سال افزايش يافته است.
وي با اشاره به زمين لرزه‌هاي مخرب مازندران بيان كرد: در 100 سال گذشته بيش از 180 زمين لرزه بالاي 4 ريشتر در مازندران اتفاق افتاد كه تعدادي از زمين لرزه ها مخرب بوده است.
پورمحمد در همين زمينه به زمين لرزه‌هاي فريم، تنكابن، بند پي بابل، لاريجان امل، و شهر هاي غرب مازندران اشاره كرد.
وي از تهيه نقشه هاي زمين لرزه استان مازندران خاطر نشان كرد: اين نقشه ها نشان مي دهد كه استان مازندران از نظر لرزه‌خيزي داراي خطرپذيري بالا مي‌باشد.
مدير كل حوادث غير مترقبه مازندران ادامه داد: تاكنون بيش از 46 هزار واحد مسكوني غير مقاوم و نيمه مقاوم در استان شناسائي شده و بيش از 6 هزار و 411 كلاس درس تخريبي در مدارس مازندران شناسائي شده است.
مدير كل حوادث غيرمترقبه مازندران در پايان عدم اطلاع كافي در زمان ساخت، فقر اقتصادي، عدم بكارگيري قوانين و فقدان قوانين مدون در گذشته، عدم نظارت و يا كمبود و ناكافي بودن نظارت در ساخت و سازها، كيفيت و عمر مفيد مصالح و مجريان غيرفني بر ساخت و سازها را از جمله عواملي دانست كه باعث مي شود آسيب‌پذيري ساختمان ها و بناها در برابر زلزله افزايش يابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.